housefly s.r.o.

2. května 7134
760 01 Zlín

IČ: 26882353
DIČ: CZ26882353

Kontaktní informace

+420 723 891 108
obchod@housefly.cz

Zavřít
Menu Kontakt

WSDP účet

O Webové službě dálkového přístupu (WSDP)

Webová služba dálkového přístupu (WSDP) je nástroj, který umožňuje registrovaným uživatelům napojit údaje z katastru nemovitostí přímo do jejich systému – do naší aplikace.

Po zřízení vlastního WSDP účtu a jeho propojení s naší aplikací můžete snadno generovat vlastní sestavy z katastru nemovitostí. Není nutné se přihlašovat a vyplňovat údaje přímo v účtu ČÚZK jako tomu děláte v rámci klasického Dálkového přístupu (DP). Všechna data z listů vlastnictví pro vás automaticky stáhneme a natáhneme do smluv.

Zřízení WSDP účtu se na první pohled může zdát složité, ve skutečnosti je však proces rychlý a zvládnete jej během několika desítek minut. Stačí vyplnit žádost, odeslat ji ČÚZK a vyčkat na potvrzení a vytvoření účtu (obvykle do 14 dnů).

Zřízení WSDP účtu

Zřízení WSDP účtu může na první pohled působit složitě, ve skutečnosti jde ale o poměrně rychlý proces. Od podání žádosti až po aktivaci účtu vám to zabere jen několik desítek minut práce. Postup je jednoduchý – vyplníte žádost, odešlete ji na ČÚZK a poté už jen vyčkáte na potvrzení a zřízení účtu. To obvykle proběhne do 14 dnů.

Krok 1 – vyplňte žádost o zřízení WSDP účtu

O vlastní WSDP účet musíte nejprve zažádat. Formulář žádosti najdete na stránkách ČÚZK. Formulář je interaktivní a neobsahuje žádné záludnosti. Vyplňují se pouze osobní a kontaktní informace a způsob, jakým budete sestavy pořízené z katastru nemovitostí hradit.

Krok 2 – vyplněnou žádost podejte

ČÚZK nabízí tři způsoby, jakými můžete svoji žádost podat. Tím nejjednodušším je podání prostřednictvím datové schránky, můžete však využít také podání poštou, osobně nebo e-mailem. Bližší informace o všech způsobech podání najdete na druhé straně formuláře žádosti v sekci „Pokyny pro žadatele“.
  • Podání prostřednictvím datové schránky
    Vyplněný formulář odešlete do datové schránky ČÚZK, jehož IDDS je uuaaatg. Berte na vědomí, že musíte odeslat přímo daný formulář, který máte uložený v počítači. Nelze tedy postupovat tak, že formulář vytisknete, fyzicky podepíšete, naskenujete a následně odešlete datovou schránkou.
  • Podání osobně nebo poštou
    Osobně či poštou je možné žádost podat přímo na pracovišti ČÚZK. Zde berte na vědomí, že podpis na žádosti musí být úředně ověřen, v opačném případě bude ČÚZK žádat nápravu.
  • Podání e-mailem:
    Žádost o zřízení WSDP účtu můžete také odeslat na e-mailovou adresu cuzk@cuzk.cz. Pokud se tento způsob rozhodnete využít, je nutné žádost podepsat uznávaným elektronickým podpisem (tedy takovým, který je opatřen kvalifikovaným certifikátem vydaným jednou z certifikačních autorit, např. Českou Poštou). Stejně jako v případě podání datovou schránkou není dovoleno formulář vytisknout, fyzicky podepsat, naskenovat a následně odeslat.

Krok 3 – vyčkejte na vytvoření vašeho účtu

Zpracování žádosti zabere ČÚZK nějakou dobu, zpravidla ale WSDP účet vytvoří do 14 dnů. O vytvoření účtu vás ČÚZK bude kontaktovat.

Obdržel jsem potvrzení o vytvoření WSDP účtu od ČÚZK, co dál?

Ve chvíli, kdy vám ČÚZK potvrdí přijetí žádosti o založení WSDP účtu a účet pro vás vytvoří, se musíte opět na chvíli vrátit k vašemu počítači a účet nejprve aktivovat. Bez aktivace účet nebude funkční a nebudete jej moci používat. To, jak máte postupovat, znázorňují následující kroky.

Krok 1 – otevřete si webový prohlížeč a přejděte na odkaz k přihlášení

V prvním kroku aktivace účtu je nutné nejprve přejít na odkaz k přihlášení. Dostanete se na webovou stránku s následující podobou.

Krok 2 – přejděte na stránku pro vytvoření hesla

Při prvním přihlášení ještě neexistuje žádné heslo, pod kterým byste se do svého WSDP účtu mohli přihlásit (ČÚZK vám totiž vygeneruje pouze uživatelské jméno). Nezbývá tedy než si heslo vytvořit.
Na výše uvedené stránce klikněte na možnost „Vytvořit/obnovit zapomenuté heslo“ (najdete jej pod tlačítkem „Přihlásit se“). Dostanete se na následující stránku, kde je nutné zadat přihlašovací jméno, které vám ČÚZK přidělil, a e-mail, který jste uvedli v žádosti o zřízení WSDP účtu. Poté musíte ještě správně opsat kontrolní kód a zmáčknout na tlačítko „Odeslat“ v pravém dolním rohu.

Krok 3 – běžte na svůj email a vytvořte si heslo

Poté, co splníte proces popsaný v kroku 2, přejděte na svůj e-mail, který jste uvedli v žádosti o zřízení WSDP účtu. Na tento email Vám dorazí zpráva s odkazem, na kterém si můžete vytvořit heslo k vašemu WSDP účtu. Heslo si nezapomeňte poznamenat.

Krok 4 – přihlaste se do svého WSDP účtu

Přejděte opět na odkaz pro přihlášení do WSDP účtu a zkuste se do vašeho účtu přihlásit. Jako přihlašovací jméno použijte přihlašovací jméno, které vám zaslal ČÚZK. Heslem pak bude to heslo, které jste si před malou chvíli vytvořili.

Krok 5 – úspěšné přihlášení a kontrola platnosti hesla

Pokud se Vám podařilo do Vašeho účtu přihlásit, jste blízko tomu, abyste mohli začít využívat WSDP služby naplno (nejprve však bude nutné spojit WSDP účet s uživatelským účtem v naší aplikaci, na což se podíváme v dalších krocích).
Ve chvíli, kdy jste přihlášení ve WSDP účtu, si rovnou zkontrolujte dobu platnosti Vašeho hesla. Heslo se totiž musí v určitých intervalech obnovovat a při jeho expiraci nebude možné účet používat. Dobu platnosti naleznete tak, že po přihlášení kliknete na svoje přihlašovací jméno a poté přejdete na kartu „Zabezpečení“. Platnost hesla si zapište do kalendáře nebo diáře, abyste si jeho případnou expiraci pohlídali.

Napojení firemního WSDP účtu do naší aplikace

V rámci aplikace rozlišujeme dva druhy napojení na WSDP účet – osobní (pro konkrétního uživatele) a firemní (pro celou firmu). Osobní WSDP se nastavuje přes sekci uživatelského profilu, návod k němu najdete zde.
V této části se podíváme, jak nastavit firemní WSDP. K tomu, abyste tak mohli učinit, musíte mít oprávnění (administrátorská práva) k takové změně. Pokud jej máte, postupujte následovně.

1. krok – klikněte na svoji uživatelskou ikonu a zvolte nastavení firemního účtu

2. krok – klikněte na záložku „externí služby“

3. krok – v sekci Katastr nemovitostí vyplňte uživatelské jméno a heslo

Vepište údaje o Vašem WSDP účtu, který Vám přidělil katastr nemovitostí.

4. krok – vše uložte

Pro potvrzení údajů je nutné vše uložit. V opačném případě dojde ke ztrátě vyplněných dat a budete muset vše zadat znovu.  
Pokud dojde během používání WSDP účtu přes naši aplikaci ke změně některých přihlašovacích údajů (např. hesla), postupujte stejně jako v předchozí části. V nastavení externích služeb stačí dané údaje změnit a změnu opět uložit.